۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۴۵

معاون سیما مطرح کرد؛

نگاه صنعتی به «پویانمایی» داشته باشیم/ استانداردهای جهانی «چیا»

نگاه صنعتی به «پویانمایی» داشته باشیم/ استانداردهای جهانی «چیا»

مرتضی میرباقری معاون سیمای سازمان صداوسیما در آیین رونمایی از «چیا» به‌عنوان اولین انیمیشن 4K رسانه ملی، بر لزوم نگاه صنعتی به حوزه پویانمایی تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از نخستین مجموعه انیمیشن 4K سازمان صدا و سیما با عنوان «چیا» محصول مرکز پویانمایی صبا امروز دوشنبه ۱۴ بهمن در ساختمان سیما برگزار شد.

مرتضی میرباقری معاون سیما در ابتدای این نشست گفت: یکی از وظایف رسانه ملی این است که سبد مصرفی مردم را با کیفیت عرضه کنیم که بخشی از این سبد فرهنگی برای بچه‌ها و کودکان است.

وی اضافه کرد: ما در بخش نیروی انسانی از ظرفیت قابل قبولی برخوردار هستیم و حتی برخی از کشورهای همسایه علاقمندند از این ظرفیت استفاده کنند.

میرباقری تصریح کرد: ما جلساتی را با آقای لیوانی رئیس مرکز صبا داشتیم تا موانع را شناسایی کنیم. چرخه تولید باید استاندارد باشد تا دوستان ما در حوزه پویانمایی شرایط کار برایشان فراهم باشد. بارها در این باره صحبت شده است و حتی رئیس صداوسیما در این باره تاکیداتی داشته و صحبت‌هایی را هم خدمت مقام معظم رهبری در این زمینه داشته است، باید این چرخه را به‌صورت یک صنعت ببینیم.

وی افزود: باید عزیزان ما بتوانند در بازارهای جهانی حضور پیدا کنند و بخش عمده‌ای از سودشان را نصیب خود کرده و بازگشت سود داشته باشد تا مشکلات مالی را در این عرصه به حداقل برسانیم.

میرباقری با اشاره به اقدامات انجام شده و انیمیشن «چیا» که قرار است در همین راستا به تولید برسد، اظهار کرد: آقای سحرخیز تهیه‌کننده و کارگردان این اثر کار شاهکاری را انجام داده است که با استانداردهای جهانی هماهنگ است. در این اثر که برای اولین بار به‌صورت ۴k وارد تولید ۵۲ قسمت شده ایم که تابستان عرضه می‌شود.

معاون سیما خطاب به تیم تولید این مجموعه اظهار کرد: خوشحالم مقهور این نشدید که سبک زندگی غیرایرانی اسلامی را در کار نشان دهید. لوکیشن، شخصیت‌ها و تصاویر کاملاً شناسنامه خود ما را دارد و این شاید اصیل‌ترین نقطه کار باشد.

وی با اشاره به شروع رسمی سریال سلمان فارسی توضیح داد: در چند وقت گذاشته اتفاقاتی رخ داد که موجب خوشحالی است و نشان داد ما در راستای گام دوم انقلاب حرکت می‌کنیم. هفته گذشته در قشم با حضور رئیس صداوسیما سریال سلمان فارسی شروع شد و میرباقری کارگردان اثر گفت با اشراف نسبت به کارهای مشابه که در جهان ساخته می‌شود. این مجموعه در تراز عالی‌ترین کارهایی است که در هالیوود انجام می‌شود.

میرباقری تأکید کرد: سال آینده سومین همایش انیمیشن و عروسکی برگزار می‌شود و این کار و دیگر انیمیشن‌های موفق را آنجا خواهید دید. امیدوارم همه شبکه‌ها به اچ‌دی شدن نزدیک شوند چون آثار با فرمت ۴k ساخته می‌شوند.

کد خبر 4843013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha